تفاوت ساندویچ پانل با مصلح ساختمانی

تفاوت ساندویچ پانل با مصلح ساختمانی


 مقایسه تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی 

صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی مانند سایر صنایع در دنیا بطور مستمر در حال رشد و پیشرفت است، یکی از پیشرفت های قابل توجه این صنعت در دهه های اخیر استفاده از انواع ساندویچ پانل ها به جای مصالح ساختمانی سنتی می‌باشد. مزایای بیشمار سازه های پیش ساخته نسبت به مصالح سنتی منجر شد که ساندویچ پانل به سرعت در بین سازندگان و مصرف کنندگان محبوب شود.

در ساخت سوله یا ساختمان با توجه به درخواست سازندگان ممکن است از ساندویچ پانل استفاده شود، مزایای مختلف ساندویچ پانل باعث شده در شرایط مختلف سازندگان ساندویچ پانل را به مصالح سنتی ترجیح دهند. با انتخاب ساندویچ پانل به عنوان مصالح نوین ساختمانی هزینه ساخت ساختمان، سرعت ساخت، وزن سازه و … کاهش یابد.

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی
تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی

 ساختار ساندویچ پانل 

ویژگی های ساختاری ساندویچ پانل استحکام و زیبایی را به این محصول اضافه می‌کند، استفاده از ورق‌های فلزی همچون آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه برای پوشش ساندویچ پانل ها مقاومت بالایی را در برابر حرارت، آتش، خوردگی، پوسیدگی و … ایجاد می‌کند. ساندویچ پانل گالوانیزه به عنوان مقاوم‌ترین نوع پانل در بین تولید کنندگان شناخته می‌شود. اگر بخواهیم بطور اجمالی مواردی را که برتری ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی بیان کنیم باید به موضوعات زیر اشاره کنیم:

  1. کاهش وزن ساختمان
  2. مقاومت در برابر زلزله
  3. مقاومت و دوام بالا در باربر پوسیدگی و خوردگی
  4. عایق سرما و گرما
  5. عایق صوت
  6. سازگاری با محیط زیست (قابلیت بازیافت)
  7. حمل و نقل آسان
  8. کاهش زمان تکمیل پروژه
  9. قیمت مناسب

 انواع ساندویچ پانل 

ساندویچ پانل ها در دو نوع دیواری و سقفی تولید می‌شوند، همانطور که از نامشان مشخص است ساندویچ پانل سقفی در پوشش سقف سازه کاربرد دارد و از ساندویچ پانل دیواری برای ساخت دیوارهای سازه استفاده می‌شود. با توجه به تنوع لایه فلزی و لایه فوم بکار رفته در بین دولایه فلزی، ساندویچ پانل با تنوع تولید و هر یک کاربرد خاصی دارد. فوم میانی ساندویچ پانل معمولاً از جنس پلی یورتان، پشم سنگ، پلی استایرن و XPS انتخاب می‌شود.

مزایای ساندویچ پانل نسبت به مصالح ساختمانی

اجرای ساندویچ پانل
اجرای ساندویچ پانل

شروع پروژه 

مشاوره رایگان طراحی، خرید و اجرای سازه های ساندویچ پانلی با تجربه و دانش شرکت آرمه فولاد آسیا 

پروژه‌های خود را اصولی اجرا کنید.

مزایای ساندویچ پانل نسبت به مصالح ساختمانی

کاهش وزن سازه

یک دیوار ساندویچ پانلی دقیقا کارکرد مشابه با دیوار آجری در ساختمان را دارد با این تفاورت که دیوار پانلی در زمان کمتر و بسیار ارزان‌تر و با دردسر کمتری ساخته می‌شود، وزن بالای مصالح سنتی مانند آجر، سیمان و گچ  وزن ساختمان را افزایش می‌دهد در حالی که این پانل ها به دلیل وزن پایین، فوندانسیون ساختمان را سبک تر کرده و خسارات ناشی از زمین لرزه را بطور چشم گیری کاهش می‌دهند.

حمل و نقل آسان

یکی از تاثیر گذارترین موارد در برتری ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی، هحمل و نقل آسان و در نتیجه پایین بودن هزینه حمل و تقل آن است. این مورد زمانی برجسته می‌شود که بخواهیم در ارتفاع بالا از مصالح سنتی ستفاده کنیم.

سازگاری با محیط زیست

مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت، خوردگی و پوسیدگی ماندگاری آن را افزایش می‌دهد، در نتیجه از ساندویچ پانل ها می‌توان چند بار و در پروژه‌های مختلف استفاده کرد. در نتیجه این ویژگی باعث می‌شود از ساندویچ پانل به عنوان یک سازه قابل بازیافت و به شدت مقرون به صرف یاد کرد.

کاهش مصرف انرژی

امروزه به دلیل اهمیت انرژی و هزینه بالای تولید و انتقال انرژی به دست مصرف کنندگان، توجه به استفاده اصئلی از انرژی در ساختمان مورد توجه است. از این رو ساختمان هایی که اصول مصرف درست انرژی و مقاورت در برابر زلزله را رعایت می‌کنند ارزش بیشتری دارند. ساندویچ پانل این امکان را به سازندگان می‌دهد که از سازوکار مصرف بهینه انرژی و مقاوت در برابر زمین لرزه را با هزینه کمتری در ساختمان رعایت کنند.

ساندویچ پانل چه کاربردهایی دارد؟

ساندویچ پانل ها برای ساختمان های صنعتی، مسکونی و همچنین سازه های نظامی، کشاورزی، پیش ساخته و سیلوها نیز کاربرد دارند. ساندویچ پانل ها محصولات پیش ساخته ای هستند که به منظور پوشش دهی مقاوم و سریع ساختمان ها در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. ساندویچ پانل در ساخت سردخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، فروشگا‌ه‌ها، آزمایشگاه‌ها، اتق تمیز یا کلین روم ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل سقفی

محصولات آرمه فولاد آسیا

مشاهده لسیت محصولات ایران ساندویچ پانل

مزایای ساندویچ پانل نسبت به عایق سقف سنتی (ایزوگام)

در بیشتر مناطق برای عایق سقف در ساختمان‌ها از ایزوگام استفاده می‌شود، معایب و شرایط ویژه نگهداری ایزوگام یکی از دلایلی است که منجر می‌شود پیشنهاد کنیم بجای ایزوگام از ساندویچ پانل سقفی در ساختمان استفاده کنید. ساندویچ پانل سقفی در مقایسه با ایزوگام طول عمر بالا و هزینه کمتری دارد، همچنین نیازی به نگهداری و ترمیم دوره‌ای ندارد.ترمیم ایزوگام یا ایزوله کامل سقف با توجه به روش نصب آن ، علاوه بر هزینه منجر به ایجاد آلودگی نیز خواهد شد.

جمع بندی

پیشرفت و استفاده از روش‌های نوین در هر صنعتی مزایایی دارد که علاوه بر تسهیل فرآیندهای مختلف منجر به کاهش هزینه ها نیز می‌شوند. در صنعت ساختمان سازی نیز استفاده از ساندویچ پانل مصداق بارز این مسئله است. این محصول با وزن کم، حمل و نقل آسان، کاهش زمان ساخت، مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی، عایق صوتی و حرارتی و .. توانسته نظر کارشناسان و سازندگن را به خود جلب نماید. در همین راستا خوشبختانه شرکت های مختلفی اقدام به تولید و عرضه انواع ساندویچ پانل در کشور نمود‌اند. یکی از ارائه دهندگان معتبر شرکت آرمه فولاد آسیا که با تجربه کارشناسان توانسته هم در زمینه ارائه ساندویچ پانل و هم در زمینه اجرای پروژه‌های ساندویچ پانلی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. از دانش و تجربه کارشناسان شرکت آرمه فولاد آسیا برای اجرای استاندارد پروژه های خود استفاده نمایید

انواع ورق‌ های ساندویچ پانل
انواع ورق‌ های ساندویچ پانل

شروع پروژه 

بهترین برندها را با مناسب ترین قیمت از شرکت آرمه فولاد آسیا بخواهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *